Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Igor Oleś o "Bezmiarze" [cz. III]

W tym poście oddajemy głos autorom. Igor Oleś i Franek Ammer na Fotofestiwalu premierowo zaprezentują swoje projekty pod wspólną nazwą "Zwiastun". Materiały prasowe brzmią dość enigmatycznie, dlatego poprosiliśmy ich o autorski komentarz do jedynej z dwóch opublikowanych fotografii z projektu.

fot. Igor Oleś

fot. Igor Oleś

Franek Ammer: "Wystawa "Zwiastun" to zapowiedź naszych nowych projektów. Interesuje nas relacja przedmiotu i fotografii, ich fotograficzna reinterpretacja, konstruowanie obiektów i przetwarzanie ich na dwuwymiarowy obraz. Wspólne zaintersowanie sprawiło, że podjęliśmy się próby współpracy i zbudowania instalacji pokazującej nasz proces twórczy i inspiracje".

Igor Oleś: "Fotografie ukazują własnoręcznie stworzone obiekty, a estetyka tych planów zdjęciowych pokazuje moją własną wizję owych obiektów. Zestawiając je z fotografiami na wystawie chciałbym pobudzić widza do tworzenia własnej wizji owych rzeźb i spróbować wywołać ich własne wspomnienia.
Projekt został rozpoczęty na rezydencji w Emmanuel Collage w Bostonie, a przedstawienie pierwszego rysu projektu na tegorocznej edycji fotofestiwalu będzie również fazą twórczą. Do zestawu zostanie wprowadzony element, który wywoła interakcję widza z fotografiami i obiektami. To niezbędny proces, od którego będzie zależeć dalszy kształt projektu i sprawdzenie działania naszej pamięci, wyobraźni oraz idei utworzenia uniwersalnego dziennika wszystkich nas".

Opis do fotografii.

"Ciężko opisać fotografię pt. "Świadomość przestrzeni" z serii Bezmiar bez narzucania widzowi treści, którą sam zgodnie z ideą tego zestawu powinien wytwarzać w swoim umyśle ogladajac ten zestaw. Jeśli już miałbym ujawnić swoje wspomnienie, a zarazem doświadczenie jakie z niego wyniknęło to fotografia ta jest przedstawieniem ideologii, iż jesteśmy nierozdzielną częścią wszechobecnej przestrzeni. Działamy jako jednostka — mamy swój kształt i formę, ale pozostajemy częścią wspólną pewnego zbioru, pewnego uniwersum. Atmosfera w jakiej umieściłem tę postać ma podkreślać, iż nie jest ona odniesieniem do konkretnego miasta, bądź państwa — zasada rozumienia naszej egzystencji jako nierozdzielnej części przestrzeni, (a nie jako oddzielonej od niej jednostki - "ja") działa w każdym miejscu we wszechświecie, a zależy tylko od naszego wewnętrznego nastawienia. Zarówno spiralna sylwetka człowieka jak i jego otoczenie zostały ręcznie wykonane i pomalowane".

Wystawie towarzyszyć będzie spotkanie autorskie, na którym autorzy opowiedzą więcej o swojej twórczości, metodach pracy oraz przedstawimy współczesne i historyczne przykłady relacji fotografii i obiektu.

"Zwiastun"
Igor Oleś, Franek Ammer
Przestrzeń Robocza
Wólczańska 226/3
93–005 Łódź
czas trwania wystawy 4.06 — 7.06 w godzinach 12:00 — 20:00

Więcej informacji: http://www.fotofestiwal.com/2015/wystawy/wystawy-towarzyszace/igor-oles-franek-ammer-zwiastun/

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Historia zdjęcia:

Zdjęcie chirurga, czyli prawdziwa historia potwora z Loch Ness Historia fotograficznego symbolu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Fotoreporter, sęp i głodujące dziecko. Historia ze śmiercią w tle Do kogo Albert Einstein wystawił język na słynnym zdjęciu? "Napalm Girl", czyli symbol wojny w Wietnamie Jak powstała "Idylla" - najczęściej oglądane zdjęcie w historii? To zdjęcie zna chyba każdy. Oto niezwykła historia fotografii pociągu z dworca Montparnasse Historia zdjęcia z jedną z największych tragedii w historii piłki nożnej w tle Zdjęcie z likwidacji getta warszawskiego, które stało się fotoikoną stolicy Historia przejmującego zdjęcia dziewczynki, która poddała się na widok aparatu Radioaktywna historia „Radium Girls" Biegnący w deszczu. Historia pewnego zdjęcia Głodująca i umierająca trójca z Zairu. Historia mocnego zdjęcia Krzysztofa Millera Najpiękniejsze samobójstwo w historii Frymografia: mgliście i przejrzyście Roman Polański po śmierci żony na pamiętnym zdjęciu Jack Nicholson ze znaczkiem "Solidarności" Frymografia: Ja, egzorcysta Niemieccy żołnierze, polski szlaban graniczny i mnóstwo kłamstw. Prawdziwa historia symbolicznego zdjęcia Frymografia: Na przekór monotonii Ostatni pokłon dla 11-letniego chińskiego bohatera Portret uliczny - Krzysiek John Lennon i Yoko Ono - ostatni pocałunek uchwycony przez Annie Leibovitz Nagroda za wyróżnione na Zachodzie zdjęcie z Sierpnia '80 nigdy nie trafiła do jego autora

Popularne w tym tygodniu:

Radosław Sikorski i „Prochy Świętych". Historia niezwykłej fotografii nagrodzonej w konkursie World Press Photo Zdjęcie chirurga, czyli prawdziwa historia potwora z Loch Ness